Nu var det ett tag sedan!

Här hemma har det varit fullt upp med allt möjligt.
Tiden tycks bara springa i väg!

På lördagen dagen efter klippningen tog vi en tripp
till Övik för att köpa dom sista klapparna.
Vi kom dock inte hem med en enda julklapp.. Skandal alltså.
Men istället hittade vi en del småsaker till oss själva.
Köpte bla en sjukt snygg kappa som jag skall hänga i köket efter
jul. Med en snygg text på och några gamla ur.
Sen bjöd älskling mig och Leon på en super god middag.
Tog någon förrätt som var ett varmt vitlöksbröd med en
dressing som var ordentligt stark men super god!

Sen for vi vidare till pappa och stannade där på en kaffe sen hem.

Söndagen gjorde vi bort en massa tråkigt göra.
Var på återvinningen, städade, tvättade och en massa sådant.

I måndags så skulle barnen på dagis gå Luciatåg för föräldrarna så
Leon fick va pepparkaksgubbe. Samlades i stora lekhallen och efter
det blev det fika på avdelningarna. mysigt :)

Har inte jobbat en enda dag i veckan. Skulle jobba i tisdags men då
var jag så fruktansvärt dålig. Haft huvudvärk tis ons och tors. Idag
känns det lite bättre. Skulle jobba idag med då har Leon åkt på sin
första magsjuka. Det började onsdagnatt kl 1. Jag var vaken till kl 5
då han äntligen somnade. Bytte i hans säng 3gånger och hand pyjamas
5gånger. Kom lite grann igår med så nu går maskinen på högvarv.
Alla mattor blir tvättade iallafall ;)

Vaknade imorse av att han låg på Jonas plats i sängen och sovde.
Måste ha kommit in hit strax efter Jonas for på jobbet.
Mysigt att vakna med Leon ibland :) Händer inte ofta.
Nu har han 39graders feber och har precis fått en alvedon så får vi se
hur han mår mot kvällen. Vi 3 var bjuden på julbord ikväll med det kommer
inte bli aktuellt för mig och Leon tyvärr.

Fast som tur är så är jag inte någon julbordälskare... Äter varken prinskorv,
köttbullar, sill, lax, kalvsylta eller sådanna saker. Jag håller mig till skinka,
tunnbröd och ägg haha :P

Har inte orkat ta någon bild på hur det blev med klippningen än heller. Men de kommer
väl så småning om :P

Jag är så grymt taggad på den 23 Dec. Blev bestämt att vi 3 ska fara upp till
pappa och sova över då. Uppesittarkväll med en massa god mat, spel, musik och
bara ha de trevligt. Vi skulle ju ändå fara upp till Torrböle på julaftonsmorgon och
fira lite julafton där fram till lunch. Sen ut till Rundvik till Jonas pappa och fira där
en liten stund, och sen avslutningsvis fara hem till oss, mamma och Lars kommer
hit och äter och sedan öppna julklappar. Jonas ska gå tomte ;)

Det är nämligen så att Leon ska sluta med tutten på julafton så då ska vi förbereda
med att he alla tuttar i en påse och i utbyte ska Leon få sitt stora paket med sin bobby car.
Han ha börjat prata en hel del om tomten nu och att tomten ska få alla tuttarna så jag tror
nog att det kommer att gå bra! :) Han börja bli stor min lilleman.

Idag ska jag försöka ta mig ut en liten stund och ta lite bilder på hur mkt snö vi har fått.
Ha lovat Irländarna att lägga upp bilder här på bloggen så dom får se.
Dom har fått ca 2cm snö och det innebär rena kaoset när det inte finns att köpa vinterdäck
där. Skolorna har varit stänga eftersom bussarna inte kan köra osv. Och här vill dom flesta
bara ha mer. Jag peppar sommar.

Såg i Addis blogg att hon klippt sig och jag kommenterade om att då sticker jag
och klipper mig också, men såg nu på morgonen att hon hade skrivit att hon inte
klippt nå mycke alls och att vi ska boka in en klippning när hon kommer hem. De
vill säga om ca 2veckor. Men jag har klippt mig ganska ordentligt så vi få väl boka
in en tid på Face istället ;)

Idag hade jag tänkt köra igång med en massa städning.
Och ikväll ska jag dammtorka och göra rent i tvättstugan.
Tog dammsugarn i hela källarn igår så nu är det bara tvättstugan
som återstår. :)

Igår va mamma och lars till Nasch med min dator. Den hade fått 38 virus oops...
mitt virusprogram gick ut för några månader sedan och tänke inte just då på
att lämna in den för att få ett nytt och lite service. Huvudsaken jag får tillbaka den
innan jul så jag kan få börja spela igen haha :)

Så nu får jag dela dator med Jonas. Tur att han klappt använder den! :P


Nä om man skulle ha gjort någon nytta..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0