Första Advent

Och dagen började mkt bra.

Drog fram julpyntet och mitt i allt så ville Leon sova
i vagnen så jag gick ut en sväng med honom och parkerade
sedan vagnen utanför köksfönstret.

Saga hade kommit när jag kom hem så Jonas hade tagit emot
henne eftersom vi skulle vara barnvakt.

Glad är jag för det att hon kom hit idag.
Hon var nämligen så nyfiken på att se när Leon sover så jag lyfte
upp henne så vi stod och tittade på Leon en bra stund och helt
plötsligt ser jag en katt ute på vägen med världens tovor som sticker
åt alla håll. Står och funderar ett tag och sedan klickar det att det
måste vara Loke.
Roffar åt mig kattmatspaketet och lockar till mig honom. Hungrig som han
var kom han i ilfart. Såg direkt att det var honom. Hans speciella ögonfärg och
ansiktsform går inte att ta miste på. Han var så nöjd över att få komma in.
Strök sig fram och tillbaka, kurrar oavbrutet och följer efter vars man än går.
Kan knappt tro de. Att han är hemma igen. Att han lever. Efter 5 månader som jag
inte sett röken av honom.

Imorgon ringer jag Ava veterinär och bokar tid för kastrering och rakning
av alla tovor då han lix ska bli sövd. Kommer inte att släppa ut honom förens
det är gjort. Och efter det kommer han att bära sitt halsband med mitt nummer
som låg på hatthyllan när jag släppte ut honom sist, för 5mån sedan.



Käkade pizza idag. Mamma och Lars beställde och kom hit och åt med
oss. Leon och Saga åt riktigt bra men mest taggad av alla var nog Saga :)

Efter väldigt många om och men så är Leon äntligen klippt också.
Köpte en ny maskin igår som gick mycke tystare än min andra så det
gick otroligt bra. Han var lite kinkig men höll Saga och Jonas i handen och
då gick det bra. Som belöning skulle Saga och Leon få bada när Leon var klar
och det uppskattades verkligen!

Imorgon ska jag lägga ut bilder på hur det blev med allt julpyntande!

Nä nu ska jag kika om det går något bra på tv´n. och mysa med Loke :) Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0