Hoho

En del nya prylar i hemmet. är så himla nöjd efter gårdagen!

Ställde väckaren på 05:45. Hoppade in i duschen och gjorde mig klar.
Sen fick jag dra upp Jonas som sov hur tungt som helst.
När han var färdig så blev de en kaffe och sedan bar det iväg.

Köpte fika på Statoil i Övik och sedan fick nästa stopp bli Dollarstore.

Hittade världens fränaste stolsdynor som fick följa med hem!

Var på Ikea vid 10:50. Fick en riktigt bra parkering för en gångs skull.
Inne på Ikea tog det väl en och en halv timma sedan var jag nöjd.
Förstår inte folk som orkar gå flera varv.. Men men, vi hittade då Leon´s
säng. Som tur va så såg Jonas på lappen att sängbotten inte medföljde
vilket jag tog för givet att den skulle göra. Sen blev det madrass och bädd
madrass till den.

Kikade på sängbord och vi bestämde oss för att fundera på saken tills vi kom
på lagret.

Hämtade genast trofast serien, vet inte hur många annonser jag ringt på blocket
om dom men nu äntligen står det en här hemma!
Var mkt roligare att bestämma färg på lådorna själv :)

När vi kom ner till lagret så bestämde vi oss för att köpa två sängbord ändå eftersom
dom andra var helt värdelös. Lådan rasar jämt.

Sen blev de två sängbordslampor, några arkiv till papper, blommor, kuddar,
en hylla och sen minns jag inte om det var något mer från Ikea.
Addi och Magnus hade beställt lite grejor med oss också.

När vi kommer till bilen med alla grejor så kollar jag kvittot en snabbis och ser att vi fått
ett sängbord gratis. Blev så glad haha 499kr styck gick dom på.

Sen gick vi Birsta. Var in på en massa affärer men hittade inte alls de jag skulle ha.
När vi kom in på Cubus så hittade jag ett par mjukisar och ställde mig i kassan med Jonas.
Jag har så himla lätt att svimma om de blir varmt och utan mat i magen, blev alldeles vit när
vi stod i kön, hungrig, varmt och dessutom några framför oss som viftade med parfym proverna
så jag bad Jonas betala så jag fick gå och sätta mig. Då försvann det direkt. Huvva så otäckt.

Gick direkt och käkade efter det så då blev det bättre.

Hittade ett par skor som jag föll för totalt. kostade bara 99kr men då fanns det inte i min
storlek. Fanns bara två kvar. Inge roligt alls!

Hittade iaf en tröja på carlings och en tröja åt Leon med bamse på. Han har fått värsta
bamse dillet.

Var ju tvungen att gå in på ToysRus och det var verkligen inte så fränt som jag trodde.
Men dom hade ganska mycke grejer. Köpte modellera och några mallar, knivar och sånna
grejer till det. Då ska jag och Leon leka med de någon dag till veckan. :)

Sen blev det Bauhaus. kollade efter vinröda tapeter men utan framgång. Alla har ju bara ljusröda
tapeter hemma...

Kikade in på Mediamarkt där vi inhandlade en film som vi skulle se igår men klockan blev så mkt.

Och sen blev det Rusta, köpte en till rulle som ska va till fondväggen i sovrummet. Annars hade det
nog aldrig räckt med de vi hade.

Sista affären fick bli Barnens hus där jag inhandlade en bil som lät en massa och körde
åt olika håll. Den kommer han nog att gilla! :)

Vi for hemåt kring 16:30. Helt slut och nöjd efter dagen!

När vi kom hem så skruvade vi ihop alla möbler. Gudarns vad jag svor åt dessa sängbord.
Men nu står dom på plats iallafall ;)

Ska lägga upp bilder lite senare idag.

Nu ska jag klä på mig och kila på Konsum för en snus och sedan ska jag bädda Leon´s nya säng
och städa/greja med allt nytt.

Jonas är ute med skotern och när han kommer hem ska vi hämta lilleman.
Som jag saknar honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0