Lördagkväll

Det fick bli en ordentlig städardag. Jäklarns va skönt
det känns att det är gjort och det känns i ryggen nu så
rispåsen kommer att bli välanvänd ikväll :P

Jag har vädrat alla mattor, dammsugat alla rum och varenda
golvlist, skurat, duschat alla blommor, vikt och hängt tvätt,
 dammtorkat hyllor och fönsterbrädor i alla rum och sedan
rensade jag i alla garderober, skrubbar och gvalskåpet.
Fyllde en halv sopsäck :)
Känner mig så nöjd ! :D

Efter städningen var gjord så gick jag och Leon ut en sväng.
In en snabbis på konsum och sen satte vi oss i soffan och läste
böcker.

Stoppade ner Leon i badet medans jag plockade bort det sista
och innan han kröp i säng så käkade vi vattenmelon :)

La honom 19:00 och han somnade direkt.

Har suttit och sett tv en stund och ska hoppa in en sväng i duschen
nu. Är så sjukligt varmt här ikväll.

Läse igenom min förlossningsjournal idag. Flashbacks oja..
Känner mig så grymt taggad. Samtidigt som jag känner mig livrädd
för att denna förlossning ska bli ganska lik Leon´s.
Men ingen förlossning är väl den andra lik. Sen sägs det ju vara lättare
när man fött ett barn innan. Hoppas på det :)

Nä nu väntar duschen! Sen blir det tv kväll för min del :)



När jag och Jessica var grannar.
Saga och Leon.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det kommer att gå bra! Mitt tips är att var beredd på mer smärta för det går fortare andra gången och alltihopa blir mer intensivt. En normal första förlossning på 12h kanske bara tar 5-6h andra gången. Lycka till!!

2011-05-22 @ 16:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0