Snabba ryck!

Himlarns va snabba vi var.
Har ändå hunnit vara hemma i ca 45min.
Vad ska vi nu göra resten av dagen??

For på blommaffärn som sagt, blev två rosenplantor,
ett ljus stativ med ljus och en vit sten till graven.
Blev mkt fint!
Leon blev så mega taggad när vi var och hämtade den
lilla spaden och vattenkannan och han surrade enbart
om grävning medans vi gick mot gravplatsen.
Han fick hjälpa till att gräva där blommorna skulle sitta
och medans jag satte ner dom så såg han att det var jord
på marken och ville genast börja gräva men det var ju
jorden som ännu inte fått något gräs på sig sen morfar
begravdes så jag sa till Leon att han inte fick gräva där för
att gammelmorfar ligger och vilar där under då utbrast han
"Oj oj oj Leon inte stå på gammelmoffa" och klev direkt åt sidan.
Sötaste!




Det känns så skönt att äntligen tagit sig dit. Har tänkt på det så
många gånger nu.. Speciellt eftersom jag lovade morfar veckan
innan han gick bort att jag snart skulle komma tillbaka men jag
hann aldrig dit igen. Kändes så dumt när jag hade lovat..

Jag är helt övertygad om att han finns här hemma hos oss.
Veckan efter han gått bort så hände det tre underliga saker här
hemma, det var helgen som Jonas var borta.
Första natten så ringde väckarklockan vid 03:00 och den klockan
har jag aldrig någonsin använt.
Andra natten så vaknade jag kring 03:00 och tog en snus och skulle
kika på tv en liten stund. Precis som jag lägger till mig så stänger tv´n
av sig och startar några sekunder efteråt.
Tredje natten så startar Jonas dator som låg i hans sängbordlåda.
Jag hade använt den dagen innan men den laddade ur på batteri så jag
la bara ner den i lådan då. Så den var både tom på batteri och dessutom
ihopvikt.

Nu har tv´n börjar höja volymen. Men bara efter kl 22:00, när vi brukar se
BB alltså. Det är bara då volymen höjs och jag har sagt det till Jonas flera gånger
men han har aldrig lyckats se det just i det ögonblicket eller tycks höra att det
blivit högre men nu har han fått se det vid några tillfällen han också.
Det kommer upp "pluppar" på sidan så man ser ju att det höjs också.
Underligt. Men jag är helt säker på att det är morfar som är här.
Har aldrig någonsin varit med om det minsta lilla här förens veckan efter han gått bort.

Efter att vi varit på graven så for vi in på konsum eftersom jag lovat honom att
vi skulle köpa glass. Sen gick vi hem.
Jag har inte hunnit fika ännu så jag ska väl ta å göra bort det nu medans Leon ser
på Skrotnisse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0