̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__

Tisdag då... Känner mig så slut i kropp och själ.
Det har hänt så mkt på allt för få dagar..

I lördags vaknade jag med hel konstig syn. Såg dubbelt och suddigt
men skrattade mest bort det och sa till Jonas hur sjukt knäppt det
kändes. Hoppade in i duschen och skulle göra mig klar.
Då försvann känseln i min högra arm och efter att jag hoppat ut ur
duschen så försvann känseln i ansiktet.
Strax efter det så tappade jag bort en massa ord och meningar.
Visste vad jag ville ha sagt osv men jag kunde inte få fram det jag ville.
Det kom bara en massa konstiga ord helt enkelt...

Jonas for och lämnade Leon hos mormor så jag kunde få vila lite å så där.
När han kom hem igen dukade vi fram fika och satte oss å surrade i köket.
Han ville att jag skulle ringa ambulansen men jag vägrade och ville hellre
vänta och se om de skulle bli bättre men medans vi fikade så ringde hans
mobil och då var dom påväg med en ambulans. Han hade alltså ringt när
han lämnat Leon..
Jag blev fly förbannad men det var ju bara att gilla läget när dom ändå skulle
komma.
Dom satte in dropp i handen och syrgas under färden till stan.

När jag kom in så tog dom några rör blod och jag fick berätta typ allting två gånger.
Sen kollade dom reflexerna osv.
Vet inte hur länge jag blev där inne.. Drygt nå fruktansvärt. Fick världens sämsta läkare
genom tiderna tror jag.. Han mest bara hånflina och ställde dumma frågor.
När han ville skriva in mig så sa jag stopp och skrev ut mig på egen begäran så jag
fick äntligen åka hem. Jonas kom och hämtade mig kring 19:00.
Då bjöd han på max och massage när jag kom hem :)

Idag har jag varit inne och röntgat skallen. Två läkare som jag träffade på lördagen
trodde att det var en propp i hjärnan jag fått.. Blev lite lätt orolig då men det visade sig
vara en slags migrän som hette något med Aura.. Den blockerar hjärnan på något vis så
man kan få problem med talet och känseln. Jag skulle få medicin för detta när jag får anfall
men kan självklart inte äta den medans jag är gravid eller ammar så efter amningen är den
aktuell. tills vidare.. ja.. alvedon.. som man är helt emun emot såklart.. peppar peppar..
Men det var ju bra mkt bättre än vad jag trodde iallafall...

Leon var på dagis idag men blev sämre så han är hemma imorgon.
Riktigt förkyld och febern ser ut att vara påväg tillbaka..



Igår 17:15 somnade morfar in. Var dit och tog farväl igårkväll.
Känns så skönt att han slipper lida och att bara se hur han mådde
gjorde bara ont. Men det var riktigt tungt att sitta där igår..
Vila i frid <3


Ikväll har jag teori kurs på körskolan. Är inte taggad alls... Inte efter allt som varit..
Men jag får bita ihop...

Imorgon far Jonas till fjällen och kommer hem på söndag. Känns hur tråkigt som helst.
Hade mer än gärna farit om sällskapet hade varit annorlunda men men..
Får hoppas på att dagarna går fort :)

Addi ska komma hit och sova någon natt och det blir nog trevligt :)

Nä nu är det dags att göra något snabbt att äta och sedan pallra sig iväg på körskolan..
Är hemma strax efter 20:00..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0