Underbara dagar

Haft tre helt fantastiskt roliga dagar!

I fredags kom Diane över. (Irländarna som är på besök i grannhuset.)
Hade aldrig pratat med henne förut men hon kom och frågade om vi
kunde umgås eftersom hennes pojkvän Shane skulle fara till min pappa
och se om dom kunde hitta några älgar.

Efter några glas vin och Jagerbombs (som dom kallar det) surrade vi
på ganska bra och jag hittade min engelska igen haha :)
Hon vinglade hemåt vid 01:30 dock inte av alkoholen.. hon ville prova en
snus och blev otroligt dålig efter den. Så vi beslutade att träffas dagen
därpå istället.

På lördagen vaknade jag av en otrolig baksmälla. Det händer mig inte ofta.
Var alldels mör och skakis i kroppen. Morgonkaffet smakade förjävligt.

Kring 14:00 for vi upp med Leon till pappa, han skulle sova över där.
När vi kom hem igen for Jonas och hjälpte Magnus och jag gick över till
irländarna. Vi kikade film och drack kaffe.

For till stallet på eftermiddan, Diane ville prova rida Emil och det gick riktigt
bra. Han skötte sig kanon med henne! Sen skulle jag ta en galopp och han började
givetvis sparkade bakut och busade på. Tur vi känner varann så pass bra.
Jonas fick skritta honom hela vägen hem haha :)

När vi lämnat stallet så for vi på milano och käkade pizza.
Shane ville se Jonas bil också så vi for dit en snabbis med.

Sen började allt om igen. Jagerbombs, vin och öl!
Men jag vaknade fräsh ! :D

Upp 09:30 på söndagen. Vi hade hyrt en liten bana i Hörnefors. Drog med oss ena
folkracebilen och fyrhjulingen för lite bus. Diane och Shane var ovan vid att kliva
upp så tidigt men tillslut så piggnade dom till. Såg nästan ut som sju svåra år. ;)

Jag kan medge att jag var sämst på att köra folkracarn. Men jag gasade väl mer
än vad jag kunde hantera. For ner i diket 4gånger och pajjade ett däck! Wooho.
Eller var det vägen som var för liten ?

När vi kom till Nordmaling igen så for dom på hockey i Övik.
Jag och Jonas tog med oss fyrhjulingen och for till Torrböle.
Leon sovde när vi kom dit så vi tog crossen och fyrhjulingen till Brattfors.
Vägde upp Emil´s hö, satte på flughuva, tog av täcket och gav några äpplen.

For rakavägen ner till farmor och farfar för kaffe och lite fika. Surrade på ett bra
tag där innan vi for upp Björnsten och ut i Hummelholm och sedan till pappa igen.

Leon hade hört oss på avstånd så han stod och vinkade i backen när vi kom upp. :)

När vi kom hem så gick Leon i säng, somnade på studs. Vi gick över till Irländarna
en liten stund å tog oss en öl och spelade lite poker.

Nu på morron har jag varit och lämnat Leon på dagis. Skönt för han att fara å leka av sig.
Lagt mig i sängen igen, lyssnar på musik och kikar fb.

Har sjukt mycke träningsvärk i min vänstra underarm idag från fyrhjulingen.
Den vobblar så mycke och man får hålla så stumt för att det ska gå bra att köra.
Gör till och med ont att dra upp ärmen på tröjan. Hoppas det ger sig snart!


Oj vilket långt inlägg det blev! Nä nu ska jag ge mig!



Min älskade underbara unge!  Du är allt <3    Bilden är tagen i fredags.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0