Besviken arg och ledsen

är bara förnamnet av vad jag känner mig just nu..

Den 4 Maj flyttade Emil till sin nya fodervärd och
avtalsperioden gick ut den 4 Juli och därefter skulle
Emil eventuellt skrivas över och byta ägare ifall hon
trivdes med honom och om jag tyckte allting kändes
och såg bra ut.
Innan kontraktet skrevs så sa jag klart och tydligt att
jag vill veta om hon vill ha honom kvar eller lämna tillbaka
honom när kontraktet gått ur eftersom jag var beräknad
med Levis 26 Juli så ville jag ha detta ur världen, på det ena
eller andra sättet.

Redan en vecka efter att Emil flyttat sa hon att hon hade blivit
helt fäst vid honom och att hon var så glad att han gick så bra
ihop med hennes häst också så allting hördes så bra.

När det började närma sig 4 Juli så ringde jag henne för att
höra hur hon hade tänkt sig. Ringde och ringde och ringde men
fick aldrig tag i henne. Sen kom Levis och all tid och ork till något
annat försvann. När han var ca 3 veckor började jag ringa igen
men fick inget svar. Ca två veckor senare ringer hon upp och
berättar att hon varit så himla upptagen på slutet? Som om ingen
annan hade varit det och kontraktet hade även gått ut..

Bestämde att vi skulle träffas samma vecka och prata igenom hur
allting skulle bli men hon avbokade träff 3gånger den veckan.

Veckan därpå bokade vi in igen, hon avbokade 2gånger den veckan
och då erbjöd jag mig en dag veckan därpå. Då hade hon jobb, funkade
varken morgon eller kvällstid.... Sen skulle hon bort, sen skulle hon skjutsa
någon och sen skulle någon hämta en soffa osv osv. Sen gav jag upp med att
boka in några möten och for dit för att titta på Emil för jag var stensäker på
att något skulle vara fel när vi aldrig kunde träffas. Han såg jätte fin ut, pigg
och glad.

Träffade sedan på henne ute och jag hejade, hon hejade tillbaka och fortsatte
gå. Sa hej igen och då sa hon "jaha hej, kände inte igen dig". Märkligt nog...
Stod och pratade en stund då och hon tyckte att det var så sorgligt att jag skulle
ta bort honom ifall hon inte kunde ha honom kvar så hon ville fundera över allting.
Pratade sedan i telefon och då ville hon fundera ett tag till men det hördes ju att det
inte skulle bli aktuellt för honom att stanna. Det var så dyrt att verka hovarna och det
skulle bli så stressigt på morgonen med mat och de ena med de andra.
Hon ville då istället att jag skulle ta hem honom över vintern så kunde hon ta honom
till sommarn igen. Han är ingen sommarhäst som ska skickas fram och tillbaka!
Hur svårt ska de va att förstå att jag ville he bort honom för jag har varken tid eller
råd nu. Hur gärna jag än vill.

Igår fick jag se att hon lagt ut sin häst på annons utan att säga något.
Har inte ens fått höra att jag ska ta tillbaka honom.

Känner mig så fruktansvärt lurad. Arg för att hon inte kunde ta upp och svara telefon
innan kontraktet gick ut så jag hade fått detta ur världen innan jag blev mamma igen.

Nu blir det till att ta bort honom, att få ut veterinär som tar bort honom samt sprutan
går väl minst på 2000kr. Sen om kadaverbilen ska hämta upp honom är väl det minst
4000kr. Ingenting som jag egentligen har råd med. Faaaan så less jag blir på allt.



Jag älskar dig min ängel <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Lider med dej. Är så synd de inte finns vettiga personer. Blev jätte strul när ja satta ut min unghäst på foder oxå.... Mycket lögner.... Blir så irriterad, trodde hon det var gratis att ha häst???Hoppas allt löser sig på bästa sätt....



//Emma (Bungi)

2011-10-31 @ 08:59:32
URL: http://www.somsoks.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0