Man lever bara ett liv

Jag blir så besviken när man bestämmer dag och
tid för att träffas och sedan är denne person duktigt
onykter när man kommer..
Gråter och ber om ursäkt. Jag blir så jävla less!

Hur kan man missbruka bort sitt liv så där?
Skam! Fruktansvärt egoistiskt!
Less på att höra historier fram och tillbaka om hur
dåligt man mår och att man därför fortsätter detta
missbruk. Svag är det enda som far igenom mitt huvud!
Missbrukare är fruktansvärt svaga människor som inte
kan rycka upp sig, ta tag i sitt liv från bekymmer och
branta dalar i ens liv.

Själv så skiter jag fullständigt i folk som missbrukar som
inte har något barn som drabbas. Sup ihjäl er om ni vill..
Men ni som har barn och är så förbannat egoistiska och
själviska borde fan skämmas!
Tänk vad många familjer som man inte ens vet om att
det är jobbigt hemma för småbarn och sådant. Det är
helt sjukt egentligen. Tänk om dom hade fått träda fram
och få möjligheten till en fosterfamilj eller liknande, kanske
hos dem som inte ens kan få barn.

Alkoholister och pundare ska inte få ha barn, så är det bara!
Det gör så ont inom mig när jag tänker på allt detta!
Jag har av egen erfarenheter lärt mig att jag inte ska drickamer än
ett eller två glas vin när mina små barn är vakna.
Dom ska inte behöva se mig i ett sådant tillstånd.
Det minns man ju själv sen man var liten när man såg folk som
var helt redlös, hur kuslig känsla det egentligen är.
När dom har varit en helt annan människa för bara någon timma
tillbaka och sedan någon helt annan, flamsig och framfrusig.

Hur fan kan det vara roligt att vakna bakis och somna full mest
varenda kväll?! Jag begriper det inte. Och vilken skam om det
kommer hem folk till en. Fy fan!!

Min uppväxt har varit långt ifrån bra. Det är egentligen bara Jonas
som verkligen har fått höra hur mitt liv har varit. Visst, jag blev
väldigt bortskämd av min mor men det var väl egentligen inte det
jag behövde innerst inne. Man är bara liten en gång och jag önskar
att min uppväxt varit något helt annat, samtidigt som jag har en massa
erfarenheter nu om hur mina barns uppväxt ska se ut. Men om man tänker
efter på erfarenheter så han det varit ett dyrt pris för att få dem.

Man lever bara ett liv så varför fylla dagarna med detta missbruk ?!

Jag står för vad jag säger !

Kommentarer
Postat av: Petra

Gumman, du vet att jag alltid finns om du vill prata! Vi har varit med om så mycket lika, du och jag! Jag älskar dig!

2011-12-15 @ 16:49:56
URL: http://petraochfolke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0