En massa väntan...

Hade tid kl 11 hos BM och var där 10:40. Sen kom en annan
till väntrummet och hon fick komma in kl 11. Konstigt tyckte
jag eftersom jag hade den tiden men det kanske var ett snabbt
ärende så jag sa ingenting..
En timma och 20minuter efter så kom hon ut. Seriöst?
Var påväg att gå flera gånger men då hade jag ju ändå gått dit
så jag väntade. Gick och knackade på dörren och sa med en
irriterad röst att jag har väntat 1tim och 30min.
Då hade min tid tydligen försvunnit från datorn.. Lät ju konstigt..
Men jag fick komma in och göra bort allting då..
Blev iallafall glad när vågen visade att jag gått ner i vikt sen i julas.
Det behöver jag. Ändra kosten lite och promenera mera.
Annars ville barnmorskan inte att jag skulle gå upp mer än 8kg under
hela graviditeten och det går verkligen inte.. Gick upp 13kg me Leon så
8kg är ju bara att glömma.
Är förvånad över hur fort magen har fått form så det måste ju stämma
som alla säger att efter första graviditeten så syns en ny graviditet mkt
fortare.

Vet inte riktigt vad jag tycker om denna BM.. Sen jag var gravid med
Leon har jag träffat fyra olika barnmorskor som har slutat och börjat
på inte ens tre år.

Nu skulle vi helt plötsligt inte lyssna på hjärtat längre.. Inte förens i
vecka 18, jag har tid för UL i v 19. Och dessutom så ska man träffa sin
BM minst 1 gång i månaden efter inskrivningen. Nu fick jag tid den 4
april för nästa besök hos BM. Kollade inte järnvärdet idag heller...
Ja jag tycker då inte hon är lika bra som dom två första jag träffade.
Men men...

Innan jag gick hemifrån var jag så himla taggad, skulle gå på Utterströms
och köpa vit färg till garderoberna och knoppar till dörrarna men jag tappade
helt suget så det blev inte av.

For och köpte blöjor på Konsum. Påväg därifrån ringde mamma och undrade om
jag ville ha den där kökslampan jag såg på Mimer och självklart ville jag de så
jag skulle få den av henne och gå och köpa den på en gång. Kommer dit, lunch 12-13.
Näe äre sant tänkte jag men klockan var 12:55 så jag väntade. Och väntade.
När klockan var 13:20 så kom hon och låste upp. Bad om hjälp för jag hittade inte lampan
på hyllan då visar det sig att den är slut. Och den andra jag gillade var också slut.
Den jag helst av allt ville ha kostade 1400kr men de är alldeles för mkt. Då sa hon att den
lampan fanns i en storlek mindre med 3 lampor så jag fick den till extra pris eftersom dom
inte hade hållit hemma dom jag ville ha först. Så det blev väl bra. Men dubbelt så dyrt som
den jag eg skulle köpa. Aja... inte min dag idag tror jag..

Skulle prova symaskinen på en tyg bit och jag tycktes minnas att de va nått med denna
symaskin som inte funkade som de skulle då jag provade den för flera år sedan men kom
inte på vad det var och nu fick jag reda på vad det var. Trådarna ploppar som ur och då har han
hunnit köra fast direkt och sitter fast på ett och samma ställe så jag la ner..

Nu har jag fikat och funderar på att vila en stund. Nu vill jag att den här dagen ska vara förbi.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

haha åå ja de lät som en lagomt jobbig dag med mycke väntande. Hoppas morgondagen blir bättre ;)

2011-01-19 @ 17:17:03
URL: http://cantjustbelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0