Söndag 10 Juli

Jag valde att isolera mig nästan helt i helgen.
Ingen dator alls och telefonen har fått vara avstängd.
Så himla skönt må jag säga! Försöker dock få tag på Addi
nu men hon svarar inte.. Hade tänkt ha min telefon avstängd
några dagar till iallafall. Det behöver jag.

Igår var vi på vännäsmarknaden.. Leon fick åka karuseller och
hoppa hoppborg. Jonas skulle ha nå marknadsgodis och för min
del så blev det en längre baströja/tunika som det räcker att bara ha
leggings till och munkar såklart! Träffade lite kuliga människor och
sedan rullade vi hemåt.
Grillade med Simon, Cicci och Josefine på kvällen. Satt ute tills klockan
var kring 23:00, var så skönt ute igår men sedan kom myggen å förstörde
allt så vi fick gå in.
Kring 01:00 gick vi i säng. Fick sovmorgon till 09:00 mkt skönt!

Fikade och sedan for vi in till stan för att hämta hem Leif från sjukhuset.
Stannade en liten stund i Rundvik innan vi begav oss hemåt för en massa
dolande ute. Jag har dammsugat, skurat och dammtorkat hela bussen och
sedan fick Jonas tvätta den utvändigt. Blev som ny ;)
Rensade i källaren och fick ihop en bra hög med grejer vi ska fara å slänga
imorgon. Hängt och vikt tvätt, gått promenad och städat lite inne.
Min rygg säger att det räcker för ikväll.. Blev en dusch och nu har jag lagt mig
i sängen med rispåsen! :)

Var ju som sagt till BM i torsdags och då var den ordinarie barnmorskan på semester
så jag fick träffa en vikarie.. Spännande prick de där. Tro inte ens hon var utbildad..
När hon skulle mäta så daskade hon på min mage för att daska på bebbens rumpa.
Haha och som hon lät också...
Bebben låg i varjefall i sneläge men det är normalt för omföderskor eftersom det finns
större plats i magen än när man väntar första så hon trodde att h*n skulle lägga till sig
någon vecka innan beräknat datum. Gått upp 3kg sen senaste besöket och det är väl all
vätska.. Har knappt någon matlust alls nu för tiden.
Förvärkarna börjar bli riktigt hemska nu när dom kommer. Igår var det extremt.
Höll visserligen bara i sig någon timma då men det var så fuktansvärt plågsamt så jag
till och med fick tårar i ögonen. Hoppas på att det snart ska vara dags så det är över. :)

Drömmer om förlossningen var och varannan natt nu för tiden. Snart är vi där. Spännande
och lite otäckt på samma gång... :)



Gick så segt att ladda upp bilder så jag får bjuda på några fler
vid nästa uppdatering. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0