Kanske är det dags...

att dra ner på saltet en aning. Jag är så sjukligt saltberoende
så det finns inte.. Hade gått upp 5kg på lite mer än två veckor
och BM undrade hur det kunde komma sig.. :P
Sötsuget har blivit mkt mindre sen jag blev gravid dessutom.
Visst äter vi chips eller godis emellanåt men jag äter mkt mindre
än förut så hon frågade om jag åt mkt salt vilket jag gör och det
gör att kroppen samlar på sig vätska och man blir lätt "svullen"
vilket jag inte alls tänkt på...
Nu syns svullna ben och sånna saker jätte lätt om kvällarna så jag
har väl inte tänkt så mkt på det men nu ska jag dra ner på mitt salt
ätande!

Annars såg allting bra ut och jag ska dit om ca två veckor igen..
Fick lite papper med mig som jag ska stoppa i förlossningsmappen..

Gick förbi körskolan och skulle sitta där tills jag har tid hos tandläkarn
(12:40) men det var så mkt babbel där så jag kunde inte koncentrera mig
alls så jag gick hem istället..

Ringde vårdcentralen på vägen hem och dom ringde upp precis när jag kom
in genom dörren. Fick tid redan kl 14:00 idag! Man brukar ju få vänta hur länge
som helst men ibland underlättar det att vara gravid ;)

Ringde dagis och sa att jag hade fått en tid på VC kl 14:00 och jag hann inte ens säga
färdigt så sa Maggan att då kommer jag när jag är färdig där. Så underbara!

Ska väl börja göra mig färdig för att gå till tandis.. Var ett tag sedan jag var där sist..
Är som synd för jag har försäkring eller vad det heter så man går dit gratis sen men
jag har ju aldrig nå problem med tänderna fast man vill ju som utnyttja det till max..

Funderar allvarligt på att sluta snusa.. Lägger 300kr i veckan på snus.. Himla mkt pengar
man skulle kunna lägga på annat.. Skulle vilja bleka tänderna också så man skulle ju kunna
unna sig det som belöning om jag lyckas sluta... Ja de vore nått :)
Men då är det ju några snusar per dag som är så där extra goda.. Tex på morgon, efter
mat, eller efter man har gjort något.. Det kommer bli lite tungt tror jag..

Vann förresten två biljetter till cirkusen. Inte illa :)

Nä nu ska jag göra mig klar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0