Flytten är gjord

Ja som rubriken lyder. Flytten är gjord och jag försöker landa
i allt nytt.. Det känns så himla konstigt alltihop..
Det var 6år sedan jag bodde själv sist.. Och nu bor jag själv med
mina barn. Något helt nytt... Men jag hoppas vi kommer att trivas
och så där..

Imorgonbitti kommer en tapetserare hit och ska kolla hur mkt tapet
som behövs och sedan ska vi göra sällskap till utterströms för att
jag ska få välja nya tapeter till ALLA rum. de om något ser jag verkligen
fram emot. Det blir ljust ljust ljust! Men i tvrummet funderar jag på någon
ljusgrå tapet med något silvermönster i. Det skulle passa med mina möbler.
Sen så har Leon en stor spegelgarderob i sittrum, tre skjutdörrar på en skena
och de håller typ på rasa när man ska öppna så det ska komma hit en kille i veckan
för att byta skena och ev dörrarna om de behövdes. Sen var det lite småpill i några
kökslådor, de fattades nån planka å nå skruv så de blir kirrat i veckan med.
Sen skulle vi koppla in tvn idag men de var ingen signal så Marcus skulle ordna de där
imorrn. Känns så skönt! De kommer att bli så fint här!

I allt detta, lyckorus, kaos, fullt upp med upp-packning så har jag gråtit floder.
Hela denna grej känns så konstig.. Just det att man oftast alltid har ett val, att man
kan välja åt vilket håll man skall gå och att man nu inte har något val alls. Nu MÅSTE vi
bo själv för vi har inget annat val. Nu MÅSTE jag lära mig att sova själv om kvällarna trots
att jag är så sjukt mörkrädd. Vi måste detta, mot sin vilja. Det känns jobbigt..

Jag försöker se de från den ljusa sidan. än om jag inte kan se någon ljuspunkt ännu.
men om ca två mån kommer allting bli mkt mkt bättre. Då jobbar jag 80%, Levis skolas
in på dagis och det är SOMMAR!

men hade jag fått bestämma hade aldrig detta hänt. Jag vill verkligen ha honom, just nu
"önskade" jag att man tyckte mer illa om honom än vad man gör. Då hade allt varit lättare,
att gå vidare å så.. Jag har aldrig älskat någon som honom.. Jag har alltid varit den som blivit
så sjukt less på folk ganska fort och tröttnat, men inte med honom. Det var speciellt..
Trots att han gått bakom min rygg med grejer, satt sig själv i första rummet och att jag egentligen,
har fått vara "barnvakt" åt våra barn 24timmar om dygnet. Jag vet att det är fel men jag har lixom
bara tagit det. Och man ser bara där. Man gör tammefan allt och ändå är det fel.. Men jag ska ta tag
i mitt liv nu och börja om på ny kula. Detta blir nog bra till slut...

Annars då.. Jag har haft tandvärk som bara den hela helgen. Så ont så jag till och med hade tänkt fara
in till akuten men jag härdade ut. Så idag fick dom rycka ut en tand och till min stora förvåning, de kändes
ju inte ett enda dugg. var ju klart på 5sek. Hur lindrigt som helst! :)

Imorgon kommer min älskade Leon hem. Han har fått vara hos sin pappa i två dagar så att jag skulle ha hunnit med en massa i lägenheten innan han kom hit :) Gu va jag ska krama och pussa honom imorrn!!
Sen hade jag tänkt hämta hem Edde också. Saknar honom. Det är sjukt tomt i soffan utan honom.
Hoppas bara att han inte virrar bort sig.. Eller blir överkörd nu när vi bor efter kungsvägen....
Men vi måste ju prova.. Han ska ju bo me oss så..

Sen jobbar jag tors fre lör och sön. De blir bra me pengar.. Och det behövs till nästa månad
när det ska gaddas :) Min underbara älskade mor ska ställa upp som barnvakt. Vet inte vad
jag skulle ha gjort utan dig!

Tror att det blir en tidig kväll för mig. Levis sov så dåligt natten till idag. Först tandvärk, feber och
bara grejen att sova på ett nytt ställe. Hoppas kommande natt blir bättre. Måste införskaffa en
mörkare rullgardin dit. Leon ska också få en och mitt sovrum behöver 3st.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0